Vorträge

  • Winkler, P. & Bencherki, N. (2020, 2.-4. Juli). Axiological tensions of CCO: What is the value of giving a voice? Full Paper Präsentation beim 36. Kolloquium der European Group of Organization Studies (EGOS), virtuell.
  • Winkler, P. & Etter, M. (2020, 1. Juli). Complementing capital- and techno-oriented critique. On the social foundations of the dark side of digital networks. Paper Discussion Workshop beim 36. Kolloquium der European Group of Organization Studies (EGOS), virtuell.
  • Winkler, P. & Etter, M. (2020, 21. Februar). Exploring the dark side of networks in digital promotional cultures. Full Paper Präsentation bei der Tagung der Organizational and Strategic Communication Section der European Communication Research and Education Association (ECREA), London, GB.
  • Winkler, P., Etter, M. & Glozer, S. (2019, 26.-28. September). The dark turn of digital networks and public relations. From metaphors to model, and back. Full Paper Präsentation beim 21. Kongress der European Group of Public Relations Education and Research Association (EUPRERA), Zagreb, Kroatien.
  • Etter, M., Glozer, S. & Winkler, P. (2019, 16.-19. September). New responsibilities for digital corporate communication. Präsentation bei der 5. CSR COM Konferenz, Stockholm, Schweden.
  • Etter, M. & Winkler, P. (2019, 24. Mai). Theorizing as narrative construction. Präsentation bei der Pre-Conference “Crafting theory. Methods of theory building in communication” der 69. Jahreskonferenz der International Communication Association Conference (ICA), Washington, USA.
  • Winkler, P. & Thummes, K. (2019, 25.-27. April). Responsibility by opacity, dissent, and re-articulation. Outlines of an agonistic Public Relations. Präsentation bei der Tagung der Österreichischen Gesellschaft für Kommunikationswissenschaft (ÖGK). Wien, Österreich
  • Pezenka, I., Rußmann, U. & Winkler, P. (2019, 24.-25. April). Eine explorative Analyse von Sales-Gesprächen basierend auf computergestützter Gesichtsausdrucksmessung. Paperpräsentation beim 13. Forschungsforum der österreichischen Fachhochschulen (FFH). Wiener Neustadt. Österreich.
  • Winkler, P., Pezenka, I. & Rußmann, U. (2019, 24.-25. April). Markenmanagement in digitalen Netzwerken. Von Metaphern zum Modell. Posterpräsentation beim 13. Forschungsforum der österreichischen Fachhochschulen (FFH). Wiener Neustadt, Österreich.
  • Winkler, P. (2019, 4.-5. April). Strategic communication in digital networks. From metaphors to model … and back. Eingeladener Vortrag bei der Jahrestagung der Schweizer Gesellschaft für Kommunikations- und Medienwissenschaft (SGKM), St. Gallen, Schweiz.
  • Thummes, K. & Winkler, P. (2018, 8.-10. November). Immer diese Widersprüche. Formen und Folgen von Paradoxien in den Public Relations. Dialogpanel bei der 25. Jahrestagung der DGPuK Fachgruppe PR und Organisationskommunikation, Stuttgart, Deutschland.
  • Winkler, P. & Thummes, K. (2018, 25.-27. September). Why „good communication“ is making everything worse. Towards a paradox view on public relations. Full Paper Präsentation beim 20. Kongress der European Group of Public Relations Education and Research Association (EUPRERA), Aarhus, Dänemark.
  • Winkler, P. & Etter, M. (2018, 24. Mai). The performativity of theorizing. How theories shape narratives of progress in PR research. Full Paper Präsentation bei der Pre-Conference „Theories in Public Relations Research“ der 68. Jahreskonferenz der International Communication Association Conference (ICA), Prag, Tschechische Republik.
  • Castelló, I., Etter, M. & Winkler, P., (2018, 18-20. April). When “digital” becomes the “grand vision”. Digitalization through accommodative engagements. Full Paper Präsentation bei der Big Data Konferenz der Academy of Management (AOM), Surrey, UK.
  • Kubicek, B., Schwarzenberger, H. & Winkler, P. (2018, 3.-4. April). Fluch oder Segen? Chancen und Herausforderungen digitaler Arbeit. Panelorganisation beim 12. Forschungsforum der österreichischen Fachhochschulen (FFH), Puch bei Hallein, Österreich.
  • Winkler, P. & Rußmann, U. (2018, 1.-2. Februar). CSR communication as agonistic rhetoric. Vortrag bei der Tagung der Organisational and Strategic Communication Section der European Communication and Research Education Association (ECREA), Malaga, Spanien.
  • Winkler, P. & Etter, M. (2017, 12.-14. Oktober). Raising creativity in strategic communication research. Full Paper Präsentation beim 19. Kongress der European Group of Public Relations Education and Research Association (EUPRERA), London, GB.
  • Rußmann, U., Pezenka, I. & Winkler, P. (2017, 12.-14. Oktober). Going experimental in public relations teaching. Vortrag beim 19. Kongress der European Group of Public Relations Education and Research Association (EUPRERA), London, GB.
  • Winkler, P. & Etter, M. (2017, 21.-23. September). Reverse coupling: When informal practices counteract aspirational CSR communication. Vortrag bei der 4. CSR Communication Konferenz, Wien, Österreich.
  • Castelló, M., Etter, M. & Winkler, P. (2017, 4.-8. August). Vicious and virtuous circles of aspirational talk. Full Paper Präsentation bei der 77. Jahrestagung der Academy of Management (AOM), Atlanta, USA.
  • Winkler, P., Etter, M. & Castelló, M. (2017, 6.-8. Juli). From ambiguous aspirations to emergent strategies. A strategized view on corporate responsibility. Full Paper Präsentation beim 33. Kolloquium der European Group of Organization Studies (EGOS), Kopenhagen, Dänemark.
  • Etter, M. & Winkler, P. (2017, 25. Mai). Strategic communication as emergent. Towards a conceptual framework. Full Paper Präsentation bei der Präkonferenz “Future Directions of Strategic Communication” der 67. Jahrestagung der International Communication Association (ICA). San Diego, USA.
  • Eisenegger, M., Sandhu, S., Thummes, K. & Winkler, P. (2016, 3.-5. November). Kanon, Kritik und Komplexität. Meta-Narrative und blinde Flecken in 25 Jahren PR Forschung. Ein Diskussionsaufruf. Eröffnungspanel zur 23. Jahreskonferenz der DGPuK Fachgruppe PR und Organisationskommunikation, Hannover, Deutschland.
  • Winkler, P., Etter, M. & Castelló, I. (2016, 29.-30. September). Between fashion, affordance, and emergence. CSR communication as strategic practice. Full Paper Präsentation beim 18. Kongress der European Group of Public Relations Education and Research Association (EUPRERA), Groningen und Amsterdam, Niederlande.
  • Winkler, P. & Seiffert-Brockmann, J. (2016, 7.-9. Juli). Organizing from disorder. Online memes as subversive style. Full Paper Präsentation beim 32. Kolloquium der European Group of Organization Studies (EGOS), Neapel, Italien.
  • Winkler, P., Etter, M. & Castelló, I. (2016, 6. Juli). Strategic CSR communication between fashion, affordance, and emergence. Paper Discussion Workshop des 32. Kolloquiums der European Group of Organization Studies (EGOS), Neapel, Italien.
  • Winkler, P. & Christensen, L. T. (2016, 27.-28. Juni). Taxation and transparency. Towards an oligoptical view. Exploratory Workshop zu Taxation, Corporations and the State, Copenhagen Business School, Kopenhagen, Dänemark.
  • Winkler, P. (2016, 9. März). Introducing the sociology of Harrison C. White to communication and media studies. Vortrag am Department of Journalism, Media and Communication, Universität Göteborg, Göteborg, Schweden.
  • Winkler, P. (2015, 1-3. Dezember). We are progressing, but into which direction? Narratological and sociological remarks. Exploratory Workshop zu Progress in strategic communication research, Leipzig School of Media, Leipzig, Deutschland.
  • Winkler, P. (2015, 1.-8. Oktober). There is life in the old dog yet. Some remarks on the wondrous resurrections of integrated communication as “fashion conscious” management metaphor. Full Paper Präsentation beim 18. Kongress der European Group of Public Relations Education and Research Association (EUPRERA), Oslo, Norwegen.
  • Winkler, P. (2015, 1.-4. Juli). Fake it ‘til you make it? Revisiting the performative power of ‘aspirational talk’ from three theoretical perspectives. Paper Discussion Workshop des 31. Kolloquium der European Group of Organization Studies (EGOS), Athen, Griechenland.
  • Winkler, P. (2014, 30. Oktober-1. November). Grenzen der Flexibilisierung? Metaphorische Bedeutung, kommunikative Dilemmata und strategische Konsequenzen der Heterarchie für die Internal Relations. Vortrag bei der 22. Jahrestagung der DGPuK Fachgruppe PR und Organisationskommunikation, Pforzheim, Deutschland.
  • Rußmann, U. & Winkler, P. (2014, 22.-25. Mai). Social media engagement as a myth? Austria’s Top 500 companies on Social Media. Full Paper Präsentation bei der 64. Konferenz der International Communication Association (ICA), Seattle, USA.
  • Winkler, P. & Wehmeier, S. (2014, 12.-15. November). What hypocrisy are we talking about? Four scenarios of inconsistencies between talk, decision, and action in corporate communications. Full Paper Präsentation bei der 4. European Communication Conference der European Communication Research and Education Association (ECREA), Lissabon, Portugal.
  • Winkler, P. (2013, 1.-2. November). Wider die reine Netzwerkrhetorik. Plädoyer für eine netzwerksoziologisch informierte Online-PR. Vortrag bei der 21. Jahrestagung der DGPuK Fachgruppe PR and Organisationskommunication, Wolfsburg, Germany.
  • Winkler, P. & Wehmeier, S. (2013, 3.-5. Oktober). New modes of participation in online-PR. Understanding texto-material networks. Full Paper Präsentation beim 15. Kongress der European Public Relations Education and Research Association (EUPRERA), Barcelona, Spain.
  • Winkler, P., Wehmeier, S. & Raaz, O. (2012, 24.-27. Oktober). Transparency and social media. From linear disclosure to antagonistic communicative struggle. Paperpräsentation bei der 3. European Communication Conference der European Communication Research and Education Association (ECREA), Istanbul, Türkei.
  • Winkler, P. (2012, 4.-6. Oktober). Die Rede vom Wandel in der Online-PR. Eine kritische Evaluation und Revision derzeitiger Umbruchsrhetorik. Vortrag beim 12. Internationalen Symposium der Forschungskooperation Europäische Kulturen in der Wirtschaftskommunikation (EUKO), Salzburg und Puch bei Hallein, Österreich.
  • Raaz, O., Wehmeier, S. & Winkler, P. (2012, 20.-22. September). Transparency, dialogue and social media. Theoretical and empirical restrictions of idealistic concepts. Full Paper Präsentation beim 14. Kongress der European Public Relations Education and Research Association (EUPRERA), Istanbul, Türkei.
  • Kolar, G. P., Kaser. A., Winkler, P. & Unterrainer C. (2012, 22.-27. Juli). Optimizing knowledge management and team climate by management cockpit tools. Präsentation beim International Congress of Psychology (ICP), Kapstadt, Südafrika.
  • Winkler, P. & Wehmeier, S. (2012, 25-27. Juni): Social Media and CSR. The contribution of agonistic pluralism to a growing communication field. Full Paper Präsentation bei der 62. Jahrestagung der International Communication Association (ICA), Phoenix, USA.
  • Wehmeier, S. & Winkler, P. (2011, 27.-28. April). Strategy Lost? Turbulenzen in der Strategiefindung im Kommunikationsmanagement österreichischer Großunternehmen. Posterpräsentation beim 5. Forschungsforum der Österreichischen Fachhochschulen, Wien, Österreich.
  • Wehmeier, S. & Winkler, P. (2011, 3.-5. März). The challenge of social media. New (theoretical) avenues for organization, management and communication management. Vortrag beim Spring Symposium der European Public Relations Education and Research Association (EUPRERA), Lissabon, Portugal.
  • Winkler, P. (2006, 23.-26. August). Free choices or pre-determined options? Tracing the co-configuration of understandings of techno-science and individual agency in the field of organ transplantation and genetic testing. Vortrag bei der Konferenz der European Association for the Study of Science and Technology (EASST), Lausanne, Schweiz.